Približne 70 % doteraz predaných elektromobilov tvorili hybridy, uviedol
Nota. BMW sa domnieva, že hybridné modely budú aj naďalej zohrávať
dôležitú úlohu najmä pre zákazníkov bez ľahkého prístupu k nabíjačkám.
Pokračovanie v modernizácii áut na fosílne palivá bolo ďalším dôležitým
krokom k tomu, aby bol priemysel udržateľnejší, povedal Nota. „Len potom môžeme dosiahnuť zmenu v rámci zákazníckej základne,“ dodal.
BMW už dlho stojí za investíciami do celého radu technológií namiesto
toho, aby sa zameriavalo iba na batériové elektromobily na zníženie
emisií. Je tiež proti paušálnemu zákazu predaja áut so spaľovacím
motorom.
Cieľom automobilky je, aby do roku 2030 bolo aspoň 50 % áut predaných na
celom svete plne elektrických. Ale výrobca luxusných vozidiel pri
mnohých príležitostiach opakovane upozorňuje, že chýbajúca nabíjacia
infraštruktúra je hlavnou prekážkou rýchlejšieho prijatia elektrických
vozidiel spotrebiteľmi.
Predaj automobilky BMW v novembri bol mierne pod minuloročnými úrovňami,
uviedol Nota, keďže nedostatok čipov stále brzdí výrobu a obmedzuje
ponuku vozidiel. Spoločnosť je však aj naďalej presvedčená, že v
porovnaní s minulým rokom zaznamená nárast tržieb, uzavrel Nota.